Hem & Villa-mässan är Nordens största mötesplats för hemma-fixare och inför varje mässa i Stockholm och Göteborg produceras ett mässmagasin.
Tidigare har mässmagasinet producerats av, numera Aller-ägda, kundtidningsförlaget Make Your Mark som bland annat ligger bakom titlar som NK Stil och Åhléns Fashionation. I år har alltså uppdraget i stället gått till Bonnier Publications och Vi i Villas redaktion.
– Det känns jättekul att vi kan bredda vår tidningsportfölj på Bonnier Publications och ta in en kundtidning på uppdrag. Det här är ett område som vi tittar mer på och gärna växer inom, säger Bonnier Publications VD Helena La Corte.
Ansvarig för mässmagasinet har varit Vi i Villas chefredaktör Maria Sognefors.
– Vi i Villa och mässmagasinet har i stora drag samma målgrupper så uppdraget har varit jätteroligt att göra. Vi i Villa är ju också alltid engagerade på mässan, jag kommer att bygga äppellådor tillsammans med besökarna i år.
Göran Ekberg, projektchef på Hem & Villa, är mycket glad över samarbetet:
– Vi är oerhört nöjda med den produkt som Vi i Villa skapat inför mässorna Hem & Villa, både i Stockholm och i Göteborg. Vi i Villas redaktion sitter på stor kunskap om vår målgrupp. Det har varit ett lättsamt och smidigt arbete som gjorts gemensamt. Nu ser vi fram emot ett stort antal besökare på mässorna i höst, säger han.
Hem & Villas mässmagasin distribueras i en upplaga på cirka 285 000 exemplar genom Vi i Villa nr 7 i Stockholm (distribution 16 september) och 190 000 exemplar i Vi i Villa nr 8 i Göteborg (distribution 14 oktober). Mässmagasinet kommer också delas ut som den officiella guiden vid båda mässorna som besöks av mer än 60 000 personer.
Fakta om Hem & Villa-magasinet
• Chefredaktör Maria Sognefors
• AD Elin Emborg
• Redaktör Charlotte Frey Svidén
• Korrektur Åsa Brolin
• Produktion Henrik Tjäderklo
• Försäljning Adsales
• Tryck Prinovis Ahrensburg