Den nya Orvestomätningen som blev offentlig idag var ett glädjande besked för Bonnier Publications och Vi i Villa.
– Det är roligt att läsarna har återupptäckt Vi i Villa. Vi har förändrat tidningen på djupet vad gäller både innehåll och form. Nu ger vi läsarna en tidning de verkligen vill ha och deras respons har varit överväldigande, säger Maria Sognefors, chefredaktör.
Vid samma mätning förra året mätte Vi i Villa 1 790 000 läsare och ökningen på 7 procent gör att tidningen landar på 1 920 000 läsare i senaste Orvesto konsument 2014:2. Bonnier Publications VD Helena La Corte ser med glädje på utvecklingen:
– Det här är ett tydligt kvitto på att redaktionen gör rätt jobb och att omgörningen har gett god effekt. Vi har också fått positiv respons från våra annonsörer och höstens annonsförsäljning har varit starkare än på länge, säger Helena La Corte.
Redaktionen bakom nya Vi i Villa:
Maria Sognefors, chefredaktör
Åsa Brolin, redaktionschef
Elin Emborg, AD
Emelie Åberg, webbredaktör Viivilla.se
Claes Halvarsson, webbredaktör Viivilla.se
Henrik Tjäderklo, produktionsansvarig
Vi i Villa distribueras i över två miljoner exemplar till alla villahushåll i Sverige och har funnits sedan 1956. Vi i Villa kommer ut med åtta nummer per år, plus ett storstadsnummer som når Stockholm, Göteborg och Malmö.