Sveriges mest lästa tidning, Vi i Villa, genomför en stor omgörning av form och innehåll – och för första gången pryds omslaget av en känd person.
– Vi i Villa fyller jämt i år och det vill vi uppmärksamma lite extra med att bjuda alla våra engagerade läsare på en uppdaterad och finslipad 60-åring, säger Anders Carlén, chefredaktör för Vi i Villa.
Tidningens nytillträdda art director, Lovisa Haglund, har tagit fram en ny form och gett tidningen ett nytt manér. Omslaget har också uppdaterats och pryds av tv-personligheten Ann Söderlund.
– Det är första gången i tidningens historia som en känd villaägare får vara med på förstasidan, men fokus ligger fortfarande på vardagslivet i villa. Tro det eller ej, men husbock och takläckage gör ingen skillnad på kändisar och vanligt folk, säger Anders Carlén.
Utöver en öppenhjärtig intervju i tidningen visar Ann Söderlund även upp sina favoritprylar i en film på viivilla.se. Hemsidan har haft en stadig ökning av unika besökare och år 2016 blir ett rekordår, då över 9 miljoner besök beräknas på sajten.
– Livet i villa berör halva Sveriges befolkning och det är väldigt kul att jag och redaktionen får vara delaktiga i det, samt ha en stark påverkan, säger Anders Carlén.
Tidningen Vi i Villa, som ges ut av Bonnier Publications, når 2,2 miljoner hushåll och är Sveriges mest lästa tidning, med en utgivning av tio nummer per år.
Det nya numret av Vi i Villa når läsarna den 18 oktober.
Läs hela intervjun med Ann Söderlund här.