Vi i Villa fräschar upp tidningen och satsar på webben

Sveriges mest lästa tidning, Vi i Villa, är inne i en stor förändringsfas. Nya chefredaktören Maria Sognefors, som tillträdde sin tjänst den 1 januari i år, har tillsammans med redaktionen påbörjat en stor förändring av tidningen och en nysatsning på webben


– Jag vill att alla husägare ska bli glatt överraskade när tidningen kommer, säger Maria Sognefors. Nu är omslagen mer kommersiella och exklusiva, förändringen har uppskattats av både läsare och annonsörer som har hört av sig och hyllat utvecklingen.

Även innehållet och formen ses nu över och moderniseras.
– Vi ska fortsätta att vara den bästa tipsaren i villavardagen, så ­tidningen ska fortsätta att ha samma inriktning. Men liksom omslaget kommer tidningen att ­fräschas upp och våra profiler ska lyftas fram mer, säger Maria Sognefors.

Vi i Villa satsar även digitalt – Viivilla.se nylanserades för en månad sedan.
– Vi satsar stort på webben och har precis anställt Susanne Persson som ny affärsutvecklingschef. Hon har den energi och den erfarenhet som vi behöver, säger Bonnier Publications svenska VD Helena La Corte.

Susanne Persson har tidigare jobbat på bland annat Metro och har en bakgrund inom Bonnier som bland annat försäljningschef på Expressen.se:s lokalsajter, TV4.se, Expressen.se och Matchad.

Vi i Villa har funnits sedan 1956 och distribueras till 2 126 100 hushåll i Sverige.
Vi i Villa har 1 874 000 läsare enligt Orvesto konsument 2013.
Viivilla.se har cirka 90 000 unika besökare varje vecka.

          

Maria Sognefors,   
Chefredaktör
070-609 57 25

Helena La Corte
VD Bonnier Publications
070- 299 88 68

Susanne Persson
Affärsutvecklingschef
070-755 33 05

Senaste numret av Vi i Villa, utkommer 13-14 maj 2014

Vill du läsa fler artiklar som den här?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få våra erbjudanden – det är gratis!


Mest lästa artiklar